Casomira

Jiří Sloupenský jsloupensky@ktuo.cz
Čtvrtek Červenec 21 22:53:46 CEST 2005

Ještě jsem o tom přemýšlel , beru to trochu jako výzvu.   Celý systém by
mohl vypadat asi takto :

V asfaltu  v místě startu a cíle zaříznutá plochá cívka  přes celou
dráhu ( s výhodou třeba ze standardního
5ti žilového kabeludo země, kde žíly by byly propojeny tak , aby tvořily
5ti závitovou cívku. Vzdálenost  stran cívky v podélném
směru cca 10 cm.  Nápájelo by se to kmitočtem okolo 10 kHz, odhadem 1 W
by měl stačit.
    Naproti tomu na káře laděný obvod s cívkou na E nebo C jádře , do
zesilovače a omezovače.
Výstup impulzy 10 kHz  konstantní amplitudy. Při rychlosti 50 km/hod by
to přes tu cívku
jelo  cca 7 msec, což je  cca  70 pulzů.  Při přesnosti zachycení  +- 10
pulzů je to pořád okolo 1 ms, t.j. přesnost měření času
okolo 1/1000 sec. To musí pro běžné účely stačit.  V motokáře by byly
volně běžící hodiny s rozlišením 1/100 nebo i 1/1000 sec.
(Stačil by nějaký vhodně naprogramovaný PIC s trochu lepším oscilátorem )
  a nejjednodušší radiový modul na volné kmitočty v okolí 432 MHz. (
Např. Enika Nová Paka )
Obsluhoval by ho ten samý PIC.  Při průjezdu cílem by se zaznamenal čas
z hodin v motokáře ( běžící ) a odeslal by
se včetně jedinečné identifikace motokáry přes radiový modul  do
centrálního PC,
které by provedlo potřebné výpočty ( čas kola, celkový čas , rychlost,
pořadí ...) a zobrazilo by to
na nějaké výsledkové tabuli, nebo poslalo zpět po radiu do motokáry, kde
by mohl být malý LCD ( 2 x 16 ) displej, informující řidiče
o jeho aktuální situaci . Tento displej by samozřejmě uřídil ten stejný
PIC, který by dělal průběžnou časomíru  a ovládal radiový modul
Komunikace na 432 MHz by určitě chodila v dostatečné vzdálenosti od
startu/cíle , možná i po celém okruhu.
Myslím, že tady na konferenci by se mohl najít někdo, kdo Vám to za
slušných podmínek celé udělá.
Třeba by to bylo i komerčně zajímavé pro další zákazníky.
Pokud to skutečně zrealizujete, dejte  vědět.

Zdraví         J. Sloupenský