rekuperace energie (bylo: Spinana zenerova dioda)

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Červenec 21 11:30:16 CEST 2005

Několika _kilo_wattové rekuperátory se snad možná i zaplatí, naše firma používá cca 160kW rekuperační moduly ve spojení s frekvenčním měničem - odčerpává to energii, která se nahromadí při brzdění motoru odstředivky. Rekuperace energie ale není jeho hlavní úloha - to je to brzdění, on výkonový rezistor by tam taky fungoval, ale jak by to muselo bejt velký a jak to uchladit ;-) Pro představu, ta odstředivka se z plnejch otáček samovolně zastaví asi za půl hodiny (možná dýl). Měnič ji zabrzdí cca za pár minut.

Pro odstředivku s 11kW motorem jsme použili ten brzdnej odpor. Ono je to o penězích - na kolik vyjde ten brzdnej odpor a na kolik ten rekuperační modul a jak dlouho bude trvat než se to vrátí v energii...

P.K.