DVB-T do STA

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Červenec 21 07:51:38 CEST 2005

To zřejmě souvisí s mým dotazem, ale já jsem nechtěl rozdělit signál z DVB-T a vložit ho do stávajícího rozvodu tak, aby šel přijímat na jednotlivých analogových TV. Mě šlo opravdu o to, aby se digitální signál vložil mezi stávající analogové a mohl přijímat jednotlivými set top boxy v každé domácnosti - podle toho jak by kdo chtěl tak by si pořídil libovolný přijímač DVB-T. Výhodu DVB-T vidím hlavně v tom, že se dá jednoduše nahrát do MPEGu (vyžaduje přijímač s výstupem do PC, nebo rovnou DVB-T kartu nebo DVD rekordér který to umí...). Kvalita obrazu může být srovnatelná s klasickým analogovým příjmem, pokud se udělají dobře antény. Tady mi připadá že převod DVB-T signálu na analogový jako krok zpátky - navíc by se na tom společenství (=družstvo) vlastníku asi nechtělo finančně podílet, když to teď taky hraje (polovina lidí má tak starou televizi, že nějaká ostrost ujela kdovíkam, upravit to dálkáčem neumí a vzhledem k tomu, že jde často o důchodce tak stejně už hůř vidí a n
 ějakýho šumu v obraze nebo malejch duchů si nevšimnou...).

Do MPEGu se dá samozřejmě nahrát i analogový signál, ale zůstanou v něm všechny vady (jako duchy, rušení nebo šum) toho singálu, komprese bude závislá na kvalitě zařízení, které tu kompresi provádí ať už je to software v PC nebo čip na TV kartě...

P.K.