Casomira

Jiří Sloupenský jsloupensky@ktuo.cz
Středa Červenec 20 22:34:57 CEST 2005

Mam k tomu jen par ad hoc dotazu / pripominek  , ktere byste si mel
ujasnit, nez to zacnete delat :

1.  Kdo bude inicializovat hodiny, aby zacaly merit - jezdec nebo obsluha ?
2. Co se stane s casem, kdyz se motokara zastavi ( porucha )  ? Kdo ho
pusti znovu ?
3.  S jakou presnosti chcete merit ?
4. Jak bude urcen  cas startu - povelem ( napr. semaforem ) a nebo
prujezdem startovni carou ?
5. Chcete merit cas kazdeho kola zvlast, nebo cas celeho (vicekoloveho )
zavodu a nebo oboji ?
6. Ma jezdec videt svuj cas na nejakem displeji behem jizdy ? ( V
motokare nebo na nejake tabuli  ?)
7. Budou vlastni hodiny v motokare nebo v nejakem centru ?

Jinak merit prujezd cilovou carou s presnosti na setiny sekundy  je
mozne asi jen fotobunkou, naopak identifikaci
jednotlivych vozidel asi pres RFID, spojeni s nejakou centralou po radiu
na nejakem verejnem kmitoctu.
.  Problem bude, kdyz bude vic vozidel v cili skoro soucasne, pak vam
fotobunka zadny rozumny signal neda.
Asi bych zkusil zakopat do asfaltu nejakou obdelnikovou smycku,
napajenou vhodnym kmitoctem a na kary dal snimac
s ladenym obvodem, ktery  ten kmitocet bude umet detekovat.  Pri
kmitoctu cca 10 kHz by byla presnost
na jednu periodu 100 mikrosekund, to je 100 x vic nez predpokladana
presnost mereni ( setiny sekundy ).
To by melo stacit, kdyz bude snimac na karach ve stejnem miste, bude
priblizne stejne citlivy  a k zachyceni
 signalu dojde v rozmezi  nekolika desitek period signalu. .

Neberte to jako navod, spis jako poznamky cloveka, ktery se merenim
sportovnich disciplin zabyva
dlouho, ale tohle jsme jeste nedelali.

Zdravi      J. Sloupensky