podsvetleni LCD

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Červenec 20 10:22:30 CEST 2005

Dusan Dolezal napsal(a):
> Tak uplne jedina moznost to neni, jak uz jsem psal, nejaka
> elektroluminescencni folie by na to asi sla pouzivat, ona bude pod tim
> nepodsvicenym displejem takova ta reflexni folie, tak misto ni by se ta
> elektroluminescencni asi vesla. Mrknete na
> http://www.hw.cz/constrc/hvezda/hvezda_folie.html, je tam i varianta se
> specialnim svabem (MC33441), ktery je urcen pro buzeni te folie. S tim by to
> nebylo ani tak velke, snad tam uvnitr trochu mista bude. Ale asi to bude
> horsi s dostupnosti, folie kdysi vedlo GME, ale myslim ze uz jsem je v
> [...]

Nechci se tu poustet do sporu v oblasti, kde mam minimum znalosti
(optika), ale ono to podle me nebude tak jednoduche. U LCD displayu v
jednotlivych provedenich (reflexni/transmisni/transreflexni) se
vyuzivaji ruzne polarizace svetla apod. a tak imho nejde proste jen
strhnout podkladni odraznou folii u reflexniho a nahradit ji necim
podsvecovacim...

Mohu se ale mylit. Na netu je o tech technologiich neco napsano, ted to
ale nemuzu hledat.

--
Jirka