RE: Presny multimetr 6.5 (5.5) mistny ?

Karel Novotný k.novo@seznam.cz
Středa Červenec 20 07:13:58 CEST 2005

Tak nejak jsem si to predstavoval, ted jeste kde ten HP34401A koupit za rozumne penize je tak do 400$ :-).
Na ebay jsou soucasne k mani tak za 500-700$ a to vetsina nabizejicich neposila mimo USA :-(.

Je nejaka jina moznost ?
Dival jsem se a pro registraci na ebay je nutne zadat cislo kreditni karty, ne ze bych byl nejak prehnane opaterny, ale moc se mi do toho nechce, lze to nejak obejit ?

>Existuje. Je to ke stažení zdarma u firmy Agilent. Je to OCX modul, použitelný třeba ve Visual Basic. Dále je součástí toho balíku nějaký modul pro Excel.
Celé se to jmenuje "HP Intuilink for multimeters".
Jinak sériová komunikace je celkem triviální (ASCII znaky) a je to stejné jako u jiných HP měřáků. Např. multimetru pošlu "MEAS?" a on odpoví údajem o napětí (či jiné veličině na kterou je nastaven). Pokud chceme zároveň nastavit druh měření, tak pošleme třeba "MEAS?:RESISTANCE" atd.
Je to v programovacím manuálu k tomu přístroji celkem podrobně pojednáno.

Pochopitelně, různé profesionální měřící softy (Agilent VEE nebo
Labview) ten měřák znají a plně ho podporují včetně obrázku panelu.