Stejnosmerne servo s potenciometrem -- pripojit potak k A/D pres operak, nebo primo?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Červenec 19 16:41:24 CEST 2005

Pekny den,

s kolegou tady resime neco okolo maleho vykuchaneho modelarskeho
stejnosmerneho servomotoru. U kazdeho motoru ma byt mala deska s
procesorem s 3V A/D prevodnikem, ktery ma snimat potenciometr ze
serva (procesor u serva je zadani, ne reseni).

Navrhujeme malou desticku, ktera bude uvnitr serva. Moc se toho tam
nevejde, budou tam FETy H-mustku, 2 tranzistory na jejich buzeni a
operak na mereni proudu. Jakysi jiny kolega nam na tento ucel poradil
nejaky typ, co ma v pouzdre 2 OZ. Napajeno to bude cca 5V.

Otazka je, jak pripojit potak k CPU. Ma 5kOhm, coz se zda docela
prijemne malo, takze bych se nebranil pripojit jej primo. Ale zas na
desticce zbejva 1 OZ a tak pokud by mohl nejak zlepsit situaci oproti
ruseni z vykonoveho spinani, proc jej nevyuzit.

Popravde receno bych to ale nerad delal zbytecne nebo navic jeste
zhorsil. Napadlo me, ze by sel OZ zapojit jako prevodnik napeti na
proud a na cilove desce (ktera bude, pravda, jen par cm od serva) by
byl u A/D odpor.

Nuze:
a) pripojit potak primo, napajet z 5V pres odpor
b) pripojit "nejak" pres OZ

Poradite?

Prominte ponekud neodborny a neprilis podstatny dotaz.
Zdravi Marek P.