oprava videa - rentabilita (tak trochu OT)

Radek Kasal radekkasal@centrum.cz
Úterý Červenec 19 12:10:52 CEST 2005

Ano, jistě máte pravdu v omezeném případě.

Co rozumného porádíte mně, který udržuje při životě starší Thomson (v době nákupu za 17 tisíc), má ulomenou vodící kladku v mechanice.

Fakta k rozhodování:
1) skřínka plná VHS kazet s rodinnym videem ale i nahrané filmy z televize
2) DVD nebo HD rekorder je zatim novinkou a tím dražší, cena dost rychle klesá
3) nikdo neví jak dlouho vydrží nahrávky na DVD ( odhaduji to na 5let, v případě smůly 2 měsíce, viz Multidisc a špatné barvivo), značková média nejsou zárukou, že nahráka vydrží, (viz špatná kvalita Verbatimu z Indie)
4) pozemní digitalní vysílání je na spadnutí (jak dlouho o tom ještě budou naši politici mluvit místo toho že by konali nevim)
5) jednoduché ovládání, hned u televize, umi VPS

Dopad fakt na rozhodování:
ad. 1) VHS nahrávky se mi vyhodit nechce, převod do digitální formy představuje ztrátu kvality a problém s zrněnim, velká pracnost
ad. 2) za cenu 9tisíc bych chtěl aby mi to sloužilo déle než rok, rychlé morální zastarání, viz bod 4)
ad. 3) záznam se kazí postupně, 10-20let?
ad 4) očekávám, že s přidělenim licencí dojde k zvýšení nabídky rekorderů nahrávajících přímo z digitálního záznamu digitálně, cena po ustálení bude nižší vzhledem k větší jednoduchosti zařízení a kvalita vyšší. Po čase to dopadne jako v části německa,, analogové vysílání se vypne. Pak udělat z digitálního signálu analogový, ten zase zdigitalizovat a nahrát mi připadá jako špatné řešení.
ad 5) zde narážim na mnou zvažované dočasné řešení pořídit kartu do počítače a nahrávat testovací pozemní digitální vysílání přes počítač.

K puvodnímu dotazu bych asi nešel cestou opravy, ale cestou kopě nového VHS rekorderu (2 roky je záruka a pak už bude skutečně morálně zastaralý). Dnes je k opravě hlava, zítra ...?

Radek