RE: Kterak ucinit neznicitelny vstup 25mV az 2500V ? - ještě rýpnutí

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pátek Červenec 15 00:47:56 CEST 2005

Ale houby.

Při zadání "kolik je 3 a 5 ?"

Na normální kalkulačce mačkáme "3" "+" "5" "="
Na HP (v RPN zápisu) mačkáme "5" "ENTER" "3" "+" počet kláves je stejný.
Krom toho je notace přirozenější a nepotřebujeme závorky (ty HP
kalkulačky nemají, protože takové pitomosti nepotřebují).

Jenže když k tomu chceme třeba přičíst obsah paměti "00", tak na
klasické kalkulačce navíc zmáčkneme "+" "RCL" "0" "0" "=".
Na skutečných kalkulačkách se zmáčkne jen "RCL" "0" "0" "+"
Což máme o ťuplík nebo programový krok méně.

Pokud bychom chtěli výsledek uložit do paměti 00, tak je to ještě horší.
Na klasické kalkulačce musíme naťupat "+" "RCL" "0" "0" "=" "STO" "0"
"0"
na opravdové kalkulačce napíšeme "STO" "+" "0" "0".

Šmarjá, těchto debat se celosvětově vedlo v 80. letech, kdy soupeřily
kalkulačky TI-58, TI-59 a kalkulátory HP...
Celé stránky časopisů se o tom popsaly.

Zdraví PavelK