Presny multimetr 6.5 (5.5) mistny ?

Jan Matejka matejka@cat.cz
Pondělí Červenec 11 18:55:26 CEST 2005

> Zajimava myslenka, mate s tim nejake zkusenosti ?

Udelal jsem podobnym zpusobem modulky pro mereni na termoclancich
komunikujici s okolim pres RS485. Je to resene tak, ze MCU, ADC a vstupni
zesilovac s autonulujicim OZ je od budicu komunikacni linky (75176) oddelena
optocleny. AIN(-) je nastaven na polovinu napajeciho napeti ADC a na tomto
potencialu jsou pripojeny termoclanky. AGND=GND je tedy posunuto o 2.5V vuci
zemi.

> Principielne by to melo fungovat, vsechny potencialy jsou
> vstazene k AGND a DGND. Pokud by se pouzil ADuC8xx, ktery
> obsahuje 24bit ADC jedine co by se muselo prizpusobovat je Tx
> a Rx, vse ostatní by mohlo bezet s  -+2.5 V napajením.
> Otazkou je co to udela s presnosti a cim se to cele bude
> stinit, pri mereni v urovni uV je spravna zem zaklad ?

Myslím, ze je hlavne dulezite aby spojem referencni zeme (potencial AIN(-))
tekly pouze minimalni proudy a nebyly pritomny spojeni s jinou teplotou, na
kterych by mohlo vznikat termoelektrické napeti. Z tohoto pohledu je
oddeleni AGND od referencni zeme AIN(-) rekl bych prospesne.

Se 16b sigma/delta prevodnikem AD7788  (cca 16 mereni za sekundu, potlacuje
50Hz) a predrazenym zesilovacem 20x (rozsah +-100mV, rozliseni cca 3uV) jsem
mel namerene údaje stabilni +-1bit. Zadne stineni jsem nepouzil.

Jan Matejka