paralel vs. serial ATA (tak trochu OT:)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Červenec 11 14:28:38 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 11.7.2005:

> Ten komp musi vypadat jako chobotnice ;)

Pocitac ani ne, z toho vede par kabelu do tech HUBu... HUBy pak
vypadaji jako chobotnice :-)

> Jinak neco jinyho je pripojovani externich zarizeni a siti
> (napriklad mys a klavesnice ma odjakziva seriovou komunikaci, pac
> kabl k nim pak nemusi byt tlusty jak prst) a neco jinyho je zarizeni
> uvnitr PC, napriklad pameti maj (doufam) odjakziva paralelni
> komunikaci, CPU taky, sbernice ISA, PCI a dalsi jsou taky paralelni.

Jenze na operacni pamet jsou kladeny trochu jine naroky nez na pevny
disk. Ono je to tam trochu jinak pripojene :-)

> S tou cenou bych to tak vazne nebral - tu urcuje hlavne nabidka a
> poptavka, vyrobni naklady jsou az na druhem miste.

No neplati to tak doslovne v pripade, kdy to vyrabeji Cinani v takovem
mnozstvi.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem