oprava videa sony

peterm servis@centron.sk
Pátek Červenec 8 11:45:25 CEST 2005

 Ak by bola pricina v tom,co som napisal (podla toho kolisania je to
mozne),musel by ste sa pozriet na priebeh signalu z rotacnych hlav
osciloskopom. V elektronike videorekorderu  su na to merne body. Priebeh by
mal mat obdlznikovy tvar,alebo nieco velmi podobne obdlzniku.Uroven nesmie
klesnut prilis nizko,lebo ide o FM signal,ktory musi mat urcitu uroven,aby
spravne fungovala demodulacia (aj u FM radia vam zacne skreslovat zvuk,ak
mate slaby signal).Bohuzial nepracujem priamo s VHS a nepoznam detaily ale
toto su vseobecne zasady.Ak budete poznat tvar signalu z hlavy,potom sa da
usudit,kde ta chyba vznika a ako ju odstranit.Je dost pravdepodobne,ze ak ma
to video nabehane nejaku tu tisicovku hodin,paskova draha uz nesplnuje
poziadavky a treba ju (casto nepatrne) dostavit.Ak su opotrebovane rotacne
hlavy,tak ich je treba vymenit (meni sa obvykle cely rotujuci bubon) a tiez
nastavit paskovu drahu.
 Ak s tym nemate skusenosti dajte to niekomu,kto sa s tym zaobera.Ide o
beznu a castu zavadu po rokoch pouzivania.

Ono to nekdy chrasti a nekdy ne (vetsinou teda jo, trochu to kolisa). Jako
by byla ohrana kazeta, ale dela to i u uplne novy i u originalky.

P.K.