RE: Graficky vs. textov y displej - was: LCD - vlastní znaky - pomozte prosí m

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Červenec 7 22:01:40 CEST 2005

Ne.
Pokud má displej vlastní paměť (což většina z nich má), tak mu pouze
pošlete instrukci aby na souřadnici X,Y rozsvítil puntík, nebo mu
pošlete byte který se má do video RAM uložit (ten pak displej
interpretuje jako řetězec bitů - tedy informaci o tom jestli osm puntíků
svítí či nesvítí).
Někde ve vnější paměti (např. EEPROM) budete mít uložený font a MCU
funguje jako generátor znaků. Většinou se to dělá tak, že pokud se má v
levém horním rohu napsat "A", tak se z paměti fontu vyčte horní byte
písmene "A" a ten se pošle do displeje na adresu 0,0. Pak se načte druhý
byte a ten se pošle na adresu 128,0 (pokud je displej 128 bodů široký).
A tak podobně.

Zdraví PavelK