mereni proudu autobaterie

aze azehw@volny.cz
Čtvrtek Červenec 7 10:32:54 CEST 2005

Proc chcete merit startovaci proud?
AZE

----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: "hw-list" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, July 07, 2005 10:26 AM
Subject: mereni proudu autobaterie

Neresil to uz nekdo - napadlo me, jestli by neslo v aute merit proud co tece
z/do baterie na principu klestoveho ampermetru. Myslim, ze pro ss proudy se
tam vyuziva princip hallovy sondy, tak me napadlo neco takoveho povesit na
kabel k autobaterii a na palubku nekam umistit merak. Pravda je, ze by se
musel poresit rozsah - pri startovani stovky, pri beznem provozu jednotky A,
taky nevim, jestli se da vysledovat polarita.

Dalsi moznost je vyuzit ten kabel k autobaterii jako bocnik.

Taky me napadlo dat na palubku jen voltmetr, to by pro orientacni informaci
o stavu baterie taky stacilo.

Jde mi o to nejak sledovat, jestli se baterie behem jizdy dostatecne dobiji
(nebo jestli se naopak neprebiji) a tak. Stalo se mi, ze autak (mam
favorita) skoro nesel nastartovat - kdyz jsem otocil klickem, kontrolky
svitily min, kdyz jsem startoval, tak nic, az asi na treti pokus to
(kupodivu) naskocilo. Baterku jsem dobil nabijeckou a zatim dobry, s autem
moc nejezdim, tak nevim, jestli se baterie muze samovolne vybit (v aute neni
nic, co by trvale bralo energii, zadny alarm, autoradio se uplne vypina s
vypnutim zapalovani klickem). Nevim presne, jak je stara, snad 3 roky (mam
to auto asi dva mesice).

Doufam, ze se neptam na moc velkou ptakovinu.

Diky P.K.