Re: Prohlášení o shodě

pyrin pyrin@volny.cz
Středa Červenec 6 20:46:01 CEST 2005

Ale bylo zdůrazněno, že to je elektronické zařízení a tak tedy EMC je nutné
ověřit, respektive provést ověření shody a na to nemusí být akreditovaná
zkušebna nebo laboratoř, ale stačí si pořídit nebo půjčit příslušné
přístroje a měření si provést sám. Další možností je nechat si provést
ověření shody u jednoho vzorku a potom tvrdit, že následující zařízení je
koncepčně, principielně stejné a tudíž byla shoda prověřena na vzorku.
Osobně jsem zažil 3 kontroly ČOI a všechny byly velmi kuriozní. Třeba na
servomotor napájený 36VDC pánové od kontroly si nebyli jisti a museli
zavolat do EZÚ, aby jim řekli, zda a v jakém rozsahu musí být vystaveno
prohlášení o shodě. Během 7 hodinové kontroly všech dokumentů a fyzických
kusů a faktur a já nevím čeho ještě, do EZÚ volali ČTYŘIKRÁT. Jak je vidět,
ani kontrolní orgán neví co, a jak kontrolovat.
Když jsem nechával schvalovat první elektronický výrobek, tak jsem zkoumal
různé laboratoře. Nakonec jsem zakotvil v AO260. Je to SZZPLS v Praze 6 na
Bílé hoře. Velmi ochotně mi poradili jak z hlediska EMC, tak i elektro a
dokumentace k přístroji - speciálně co se týká návodu k použití a obsluze -
na to je dokonce norma (sice se obecně tvrdí, že norma nejsou závazné, ale
určitě je lepší splňovat podmínky dané v normě a nebo býtz lepší).

Ještě k tomu, že není třeba nic vystavovat - viz text od pana Rottera dole:
Osobně si myslím, že je lepší napsat že zařízení NEPODLÉHÁ NAŘÍZENÍ vlády
168/97Sb. a udělat k tomu prohlášení o shodě na EMC.
Zkuste se podívat na prohlášení o shodě na www.rawet.cz. (www.ramet.cz)

pyrin