Manchester for X51

Petr Stehlik petr.stehlik@atlas.cz
Neděle Červenec 3 12:30:09 CEST 2005

Tak to si dovedu predstavit, ale ta zakladnovka tvori v podstate
jen opakovac, je to kus hw.
Tvrdim ze ta zakladnovka pracuje dle definice MK v rezimu:
   semiduplex (dusimplex)
   - prenos je pro kazdy smer realizovan jinak - na jiných frekvencich,
jinou
   cestou, jinou technologií
Ale komunikace mezi koncovymi zarizenimi je  halfdupex, tedy jen jednim
smerem a pak se to otoci.

Jaksi jde asi o pohled na vec, ja se na to divam z pohledu jak jde
komunikace
a ne co je na ceste a jaky je pouzity HW. V mnoha pripadech i kdyz prenosovy
kanal umoznuje duplex je vyuzivan jako halfduplex.
Takze ja to vydim takto:
Simplex - jedno zarizeni obsahuje vysilac druhe zarizeni obsahuje
prijmac(dalkove ovladani k televizi).
Duplex - obe dve zarizeni obsahuji jak vysilac tak prijmac a prenaseji data
soucasne(klasicky telefon).
HalfDuplex - obe dve zarizeni obsahuji jak vysilac tak prijmac, data jsou
prenasena vzy jen jednim smerem(RS485).

No a vzhledem ktomu ze rozdeleni Simplex a Duplex vziklo nekdy v dobe
prvnich telefonu a telegrafu....
Tak se to dnes obcas obtizne aplikuje, pokud si zapnu sitovou kartu do
rezimu halfduplex a pustim
IP telefonii tak se data prenaseji halfduplex, ale mikrotelefon funguje
FullDuplex. ;-)
Takze jak to vlasne je, kazdy mame pravdu a to je dobre.
Petr