Jak na samokmitajici menic ?

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Leden 31 18:44:15 CET 2005

Nejak neni jasne, proc delate z 12V zase 12V ?
Galvanicke oddeleni, zmena polarity, stabilita vystupniho napeti, rozsah
vstupniho napeti, min. a max. zatizeni ??
Ty zapojeni z blesku asi nebude to prave orechove, pocita se tam treba se
znacnou kapacitou vinuti.

Danhard
-------------------
Zdravicko,

zacal jsem "bojovat" s primitivnim samokmitajicim menicem 12V/12V vyst. proud
cca 3mA. Vzal jsem jeden BD235, maly hrnicek 14x8mm ze supliku, zkusmo namotal
par zavitu na primar, vazbu a sekundar, vytvoril vzduchovou mezeru - a ejhle,
nejede to. Tranzistor hreje od 5V na vstupu a na vystupu stabilnich skoro-nic
voltu.

Nikde bohuzel nemuzu najit, jak navrhnout maly transformatorek, pocet zavitu,
velikost vzduchove mezery. Nemate nekdo vhodny zdroj, jak na to ?

Pomohlo by symetricke zapojeni, at nemusim pocitat se vzduchovou mezerou ? A i
potom, jak spocitat pocet zavitu?

Diky,
VP