Protokol na 433.92MHz

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Pondělí Leden 31 11:54:50 CET 2005

Libor Kavan wrote:

> Ja mam moduly od Eniky, ale to je asi jedno. Prijimac jsem koupil to
> nejlepsi co meli, superhet s 2x smesovanim, na vysilaci asi neni moc co
> zkazit...

Hm, tak tam rozdil mozna bude, RR3/RT4 jsou AM (ASK), takze v klidu
minimalni sum = ticho. Ty Vase by mohly byt FSK a tim padem se chovan v
meznich podminkach jinak (a mit jiny rozsah meznich podminek).

> Tak to nechapu, jak dosahnu toho, aby nezalezelo na fazi?

Napred prekoduju bitstream tak, ze 1 koduju ponechanim stavu a 0 zmenou
stavu, za tohle Manchester a do vysilace. Prijimac se nemusi starat o
pripadnou inverzi signalu (a hlavne o rozpoznavani, jestli invertovat
nebo ne).

> No tak tenhle prijimac chodi docela dobre doraz-doraz, ale bez signalu je
> taky na vystupu plny sum :-(

Takze je to asi FM (FSK). To pak muze byt dost veci jinak :-).

> Me jde o to, ze bych se z rozmerovych duvodu rad na vysilaci strane vyhnul
> krystalu a pokud MCU pojede z interniho oscilatoru, nemusi sedet kmitocet
> presne. Navic proti jednomu prijimaci bude fungovat vic vysilacu. Zkusil
> jsem pouzit jako startbit vysilani "jednicky" dlouhe 4xCLK, coz se v
> manchesteru nemuze vyskytnout, delku tohoto starbitu zmerim timerakem a
> podle toho nastavim hodiny na vzorkovani. Zatim mi to sice moc nefunguje,
> ale to bude asi chyba v interface mezi zidli a klavesnici ;-) Akorat nevim,
> jestli tohle je spravna volba...

No problem, proste se jen pocita, jestli od posledni hrany uplynulo:
- mene nez X (pravdepodobne chyba)
- X-Y (nejakej stav)
- Y-Z (nejakej jinej stav)
- vice nez Z (pravdepodobne chyba)
Pokud se do tohoto vleze korektni signal i s ujetyma hodinama, tak neni
treba nic dynamicky dostavovat. Keep it simple, stupid :-).

Jako zacatek je potreba poslat neco s ohledem na zpusob vazby v RX (v
mem pripade obdelnik 1:1, v modulu je vazba pres elyt) a v pripade DPLL
to jeste prodlouzit, aby se ten fazak stihl chytit a dotahnout. "Odpich
od hrany" je vlastne degradovana forma DPLL s okamzitym dotazenim (a
taktez okamzitym rozhozenim kazdou chybou).
Zkuste se zamyslet nad prinosem DPLL pro konkretni signal, co leze z
RXu. Ja jsem to udelal a vyslo mi, ze v mem pripade DPLL nema smysl.

  TomM