Protokol na 433.92MHz

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pondělí Leden 31 10:26:31 CET 2005

At 08:51 31.1.2005 +0000, Tom Mazouch wrote:
>Zkusim pridat par (starsich) postrehu. Delal jsem s moduly tusim od SEA
>(Telecontrolli) RR3 a RT4.

Ja mam moduly od Eniky, ale to je asi jedno. Prijimac jsem koupil to
nejlepsi co meli, superhet s 2x smesovanim, na vysilaci asi neni moc co
zkazit...

>Manchester je v pohode, ale chce to pred nej jeste NRZI, aby v RXu
>nezalezelo na fazi (polarite).

Tak to nechapu, jak dosahnu toho, aby nezalezelo na fazi?

>U tech modulu se asi se signalem bez sumu pocitat da, protoze kdyz jsem
>se dival osciloskopem na to, co z toho modulu leze (z jeho _datovyho_
>vystupu, nemluvim o analogovym - pokud ho RX vubec ma), tak rozdil mezi
>100% signalem a tichem (semtam jehla) byl proti vzdalenosti od vysilace
>jen "takovejhle kousek".

No tak tenhle prijimac chodi docela dobre doraz-doraz, ale bez signalu je
taky na vystupu plny sum :-(

>Takze je to nekolik metru dobry, pak par
>desitek centimentru spatny a pak konec. Kvuli tomu se nevyplati delat
>zadny filtry a/nebo samoopravny kody, protoze staci mensi pohyb a uz
>neni co filtrovat a opravovat.

Jako samoopravny kod jsem zatim vybral Hamming 7-4, celkem dobre se to
pocita, takze neni duvod to nepouzit. Zvladne to opravit 1 spatny bit v 7,
pridavaji se 4 bity navic, coz se da IMHO vydrzet...

>DPLL bych tam nedelal. To jsem kdysi kodoval pro MCS51 pro TNC a dodnes
>nemam jistotu, ze to melo smysl.

Me jde o to, ze bych se z rozmerovych duvodu rad na vysilaci strane vyhnul
krystalu a pokud MCU pojede z interniho oscilatoru, nemusi sedet kmitocet
presne. Navic proti jednomu prijimaci bude fungovat vic vysilacu. Zkusil
jsem pouzit jako startbit vysilani "jednicky" dlouhe 4xCLK, coz se v
manchesteru nemuze vyskytnout, delku tohoto starbitu zmerim timerakem a
podle toho nastavim hodiny na vzorkovani. Zatim mi to sice moc nefunguje,
ale to bude asi chyba v interface mezi zidli a klavesnici ;-) Akorat nevim,
jestli tohle je spravna volba...

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz