wifi Bylo: Re: notebook - znacka?

Tony Malecky clouseau@seznam.cz
Sobota Leden 29 20:18:12 CET 2005

Po pravde receno, taky mi to nesedi.
Delal jsem to naposledy cca pred rokem, a dost narychlo, protoze jsem
potreboval na APcku wifi dat dve smerove anteny do dvou smeru. Delal jsem to
podle rotthammela, antenabuch ci jak se to nemecky pise.
Je to antenarska bible, bohuzel sam ji nemam abych ted nahledl, mel jsem ji
pujcenou.

Technicky jsem dle uvedene knihy delal ten usek lambda/4 z dvou paralelnich
useku kabelu 75ohmu. Kdyz o tom tak premyslim, spis nez 150ohm by takove
vedeni melo mit impedanci v idealnim pripade polovicni, takze 37,5Ohmu.
Jelikoz koaxialni kabel s impedanci 37,5 ohm nemam, pouzil jsem uvedenou
variantu s dvema paralelne spojenymi kabely 75ohm, coz je celkem bezny
kabel. (byla to jedna z moznosti jak to podle te knihy udelat) Jelikoz
lambda/4 vychazi na 2,4Ghz hodne kratkej kousek kabelu, tak jsem to udelal
3/4 lambda, coz je impedancne to same jak lambda/4.  Pak jsem videl jak
vypada profesionalni rozbocovac. Elektricky to same. Mechanicky je to
vyfrezovana kostka z mosazi, provrtana ve dvou rovinach. V jedne rovine jsou
do ni zasroubovane N konektory, uvnitr propojene kulatym vodicem prumeru
takoveho, aby s vrtanim to davalo 50Ohmu. Ve druhe rovine byla nasroubovana
mosazna trubka na konci zase s N konektorem a uvnitr zase vedeni, tentokrate
takoveho prumeru, aby to davalo s vrtanim te trubky impedanci 37.5Ohm. Delka
3/4 lambda. ctvrta zbyvajici dira te mosazne kostky byla ucpana zaslepkou. A
skrz ni se to uvnitr pripajelo k te spojce 50-50ohm. Snad jsem to popsal
trochu pochopitelne.
Provozoval jsem obe verze rozbocovace, jak s koaxialnim kabelem tak vyse
uvedeny vyfrezovany a rozdil nebyl poznat. Snad proto ze ten s koaxialnimi
kabely byl udelan primo na privodech k antenkam a nemel zadne konektory
navic, oproti tomu frezovanemu kde vlastne byly 3 konektorove spoje navic,
ktere teoreticky maji taky nejaky utlum...

Ty impedance si fakt nepamatuju, tak pokud je to trochu jinak tak mne
nekamenujte.

Tony OK1HMA

> a dela se to lambda/4 vedenim s impedanci 150ohm pripojenemu do tohoto
bodu.

mohl byste to trosku rozvest ? Ten koax musi byt 150 ohmu, nebo je to
jinak ? Proc prave 150 ohmu ? Ja bych tam dal dva "odpurky" 50 ohmu -
jeden nalevo, druhy napravo, celkova impedance bude

(50+50)//(50+50) = 50 ohmu

takze impedancbne by to sedelo. nemuzu nijak prijit jak se k te
hodnote 150 doslo ? Dokonce i balun ma 300 (4x75) a je to specielne
zasmodrchane tak aby to jelo :) A ten jsem delal taky na antene kvuli
svodu ... Jenze tady je to 2,4GHz ...