Zesilovac v tride D a jeho (ne)linearita

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Leden 27 18:30:10 CET 2005

Dne čtvrtek, 27. ledna 2005 17:58 Marek Peca napsal(a):

> No porad to nevidim, i kdyz pripustim, ze je kazde jinak velke (pokud
> teda nemyslite v kazde vetvi jinak velke, coz, zda se mi, nemyslite).
> Mozna si to zkusim nekdy s nejakyma treskute spatnyma soucastkama,
> abych videl, co to dela.

Ono je i v kazde vetvi jinak velke :-) Sice malo, ale je.

> Kdyz bude zdroj filtrovan hodne hlubokou propusti, tak se to
> neprojevi. Ale nehadam se, tvrdost zdroje jsem predpokladal uz v
> protnim dotazu. Tady jsem jen psal, ze kdyz uz si davam praci s
> filtrovanim vystupu, muzu si dat praci s filtrovanim napajeni.

No, jsou s tim docela velke problemy.

> Intermodulaci v nelinearite ucha, to jo. Ale od toho je tam to

nejen tim, ale taky treba neco hrudni kosti, celem... Treba kdyz stojim blizko
u cinelu a prdne do nej bubenik palickou s porcelanovou halvickou, citim to
skoro jako ranu mezi oci. Z CDcka totez pri stejne hlasitosti ovsem uz tolik
nevnimam.

> vystupni LC, ne?

No je, ale vemte si, ze tam mate zakladni kmitocet PWM v plne amplitude, a to
se hodne spatne filtruje.

> Na okraj: ja sam vyznavam analogovou techniku (zejmena vypocetni),
> rovnez tak zasnu nad konstrukci peknych analogovych nf zesu (at uz
> jde o tridu A, o zesy s nejkratsimi zpetnymi vazbami apod.) Jenom ted

nejlepsi zpetna vazba je zadna zpetna vazba, nebo alespon slaba.

> hledam odpoved na otazku, jak prevest digitalni zvuk na zvuk
> slysitelny. Jestli pred D/A a kvalitni nf zesik, nebo jinudy.

ANo, spickovy DA a spickovy analogovy zesik je to nejlepsi co muzete mit. Uz
jste mrknul na DA u TI?

> Prozatim se mi zda, ze budoucnost (blizka) jednoznacne fandi tride D
> a soucasnost je nekde mezi.

EE, to fandeni je jenom cenova valka a marketing (cesky: vymyvani mozku).

--

                        Jaroslav Lukesh