Zesilovac v tride D a jeho (ne)linearita

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Leden 27 17:58:41 CET 2005

> Zkuste si to namalovat a uvidite. Mimochodem, to zpozdeni on/off je kazde
> jinak velke, coz jste asi nevedel.

No porad to nevidim, i kdyz pripustim, ze je kazde jinak velke (pokud
teda nemyslite v kazde vetvi jinak velke, coz, zda se mi, nemyslite).
Mozna si to zkusim nekdy s nejakyma treskute spatnyma soucastkama,
abych videl, co to dela.

> ale ale, sice zmensi, ale kazdou chvilku jinak => zkresleni

Kdyz bude zdroj filtrovan hodne hlubokou propusti, tak se to
neprojevi. Ale nehadam se, tvrdost zdroje jsem predpokladal uz v
protnim dotazu. Tady jsem jen psal, ze kdyz uz si davam praci s
filtrovanim vystupu, muzu si dat praci s filtrovanim napajeni.

> Nekde jsem videl i nejakou teorii, ze k tomu aby bylo male zkresleni na
> pozadovanem kmitoctu, je u PWM potreba zhruba 10x vetsi kmitocet.
>
> Taky nezapomente, ze clovek vnima /ikdyz uz ne usima) kmitocty daleko nad
> 20kHz.

Intermodulaci v nelinearite ucha, to jo. Ale od toho je tam to
vystupni LC, ne?

Na okraj: ja sam vyznavam analogovou techniku (zejmena vypocetni),
rovnez tak zasnu nad konstrukci peknych analogovych nf zesu (at uz
jde o tridu A, o zesy s nejkratsimi zpetnymi vazbami apod.) Jenom ted
hledam odpoved na otazku, jak prevest digitalni zvuk na zvuk
slysitelny. Jestli pred D/A a kvalitni nf zesik, nebo jinudy.

Prozatim se mi zda, ze budoucnost (blizka) jednoznacne fandi tride D
a soucasnost je nekde mezi.

Holt cislicova technika hnana kupredu komercnimi objemy produkce
pocitacu, mobilu, DVD, gpsek,... dela sileny ciselny rekordy (zamerne
nerikam pokroky).

Dekuju za odpovedi a nakopnuti,
Marek P.