Aha! Zesilovac v tride D

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Leden 27 17:09:22 CET 2005

Dne čtvrtek, 27. ledna 2005 15:14 Marek Peca napsal(a):

> Ano, to je pravda. Jenom mi hlava zatim nedomyslela, proc by tyhle
> problemy mely (nebo nemely) zamavat prave s linearitou.

No predstavte si, ze ty tranzistory nejak taky maji zpozdeni pri
zapnuti/vypnuti, coz vam pekne nelinearne zkresli kyzeny signal.

> To je jasny. Ale kdyz uz se mam peklit s LC na vystup, mnohem
> jednodussi je uloha odfiltrovat vstup (kde mam pozadavek jen jednim
> smerem, ze vic nez f tam byt nesmi, ne druhym, jako u vystupniho
> filtru, ze mene nez f tam byt musi :-).

Spatne jste pochopil, nekonstantni (tj. neidealni) napajeni vam udela dalsi
nepredpokladane zkresleni.

> O analogovem generovani samozrejme nemluvim a neobhajuji je.
> 100kHz neni potreba...

Oho? U PWM? Mno... Kdysi davno jsem si chtel udelat PWM zaznam do kazetaku
podle nejakeho bulharskeho vynalezu (nepotrebuje predmagnetizaci, mnohem
lepsi freqchar...). No ale zkratka, cim mensi frekvence PWM, tim vetsi
zkresleni to melo. Optimalni kmitocet PWM byl 0,25-0,5 MHz.

> Digitalne se to urcite nestiha hur nez analogove (pokud mate v pojmu
> stihat zapoctenou i nejakou tu presnost).

No aby se doshlo kyzene presnosti, musite stihat psychoakusticke maskovani
jako v lepsich S-D modulatorech, nebot na vystupu je, pocitam tak v nejlepsim
pripade, realne rozliseni nejvyse 10b, spise mene. Zbytek se honi vyssim
radem SD modulatoru a psychoakustikou (=modulace sumem).

--

                        Jaroslav Lukesh
  This e-mail can not contain any viruses because I use Linux