Aha! Zesilovac v tride D

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Leden 27 15:41:30 CET 2005

> Myslel jsem tohle:
>
> Analogove vezmu trojuhelnik a komparuji ho s prubehem audiosignalu. Z
> vystupu analogoveho komparatoru mi jde PWM s nekonecnym rozlisenim, co se
> poctu bitu tyce. To digitalne, co se presnosti PWM tyce, nikdy nedozenu.
> Tedy pokud prevadim analogovy signal na PWM pomoci analogoveho komparovani s
> trojuhelnikem, budu mit PWM dokonalou teoreticky v ramci nekonecneho
> rozliseni, co se poctu bitu tyce. Digitalne vzdy pracuji s nejakym konecnym
> rozlisenim a s nim silene roste potreba taktovaci frekvence pro zachovani
> [...]

Ja vim, ze's myslel tohle. Ale jak by mohl strejda Shannon vypravet,
tak analogova hodnota, tj. realne cislo, ktere ma teoreticky
nekonecnou informacni hodnotu, nam uchovava informaci s nejakym
sumem, coz si nakonec muzu klidne na bity prepocitat. Navic si nejsem
uplne jist presnou pilovosti te pily -- takze krivost pily + sum =
nevim na cem jsem.

Digitalem se na ty frekvence dostaneme a pokud jsme se na ne dostali,
mame tam misto OZ komparatoru komparator tech nekolika bitu a muzeme
si (muzou si panove v TI) otrit pot z cella.

Dik za psani a pekny den,
Marek P.