Aha! Zesilovac v tride D

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Leden 27 15:01:13 CET 2005

Zamyslete se jen nad takovou drobnosti, jako je spinat vystup tvrde do zeme
i do + a to tak, aby Vam na tranzistorech na vystupu jaksi nezustavala
vykonova ztrata a z jednoho na druhy se prepinalo co nejrychleji a bez
zkratovani napajeni.

Zamyslete se take nad tim, co Vam na vystupu udela jakykoli svincik na +
napajeni, ktere spinate na vystup - v kazdem pulsu PWM trochu jiny svincik
pod frekvenci filtru a mate rozliseni +/- nejaky bit v ramci vice bitu
rozliseni v haji.

Pak casova zakladna. Pokud ma byt rozliseni na urovni 16bit a PWM s
kmitoctem dejme tomu pevnych 100kHz, dostavame se na peknych 6.5GHz
taktovani one PWM - pokud trochu dobre pocitam :). Takze pokud tu PWM
generujete analogove, tedy trojuhelniky a signal komparovat, pak to lze, ale
pokud to mate vygenerovat ciste digitalne, tezko se to stiha :))).

Takze nejaky ten problemek to udelat slusne, se tady taky najde :).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Marek Peca [mailto:marek@tynska.cuni.cz]
Sent: Thursday, January 27, 2005 2:42 PM
To: HW-news
Subject: Re: Aha! Zesilovac v tride D

> s tou linearitou bych to nevidel az tak ruzove,

Tak za tohle bych byl vdecny, kdybyste rozepsal.

> jen se usetri na pomerne kvalitnim DA a pomerne kvalitnim
> analogovem zesilovaci a trochu i na napajecim zdroji. Nema takove
> ztraty =>mensi rozmery, dalsi uspora, marketingova vyhoda.

> Ale zase pribyvaji dalsi.

To jo, treba dobrej LC filtr. Civka s zelezem ma napriklad pekne
hnusnou charakteristiku ;). Budu se muset podivat, co se tam dava.
V clanku na strankach pana Gubrici se pise cosi o feritovem
materialu... skoro si rikam, jestli by nebylo lepsi prostor uvolneny
chladici vyplnit kilometrovymi vzduchovymi civkami ;)
(a nebo bateriemi svitkovych kondu?)

ZdraviMP