Polarita diody Was: USB

Tomas Mainzer tmgprs@t-email.cz
Čtvrtek Leden 27 10:07:29 CET 2005

mnemotechnicke pomucky tu jsou...
K ---|<|--- A
- U Katody si lze ve schematicke znackce predstavit jakoby napsane K
(--K|--) (osem pro bezpatkove pismo:-)
- a proud to vede ve smeru sipky: - -|<|-  + (od + do -) (nesmi vas ale
znervoznovat fakt ze ve skutecnosti jsou nositeli proudu eletrony ktere
"jedou" od zaporneho polu ke kladnemu;-)
T.M.

----- Original Message -----
From: "BuFran" <BuFran@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@hw.cz>
Sent: Wednesday, January 26, 2005 9:32 AM
Subject: Re: Polarita diody Was: USB

> Ja si zase nedokazu predstavit co je plus a minus u diody:
>  - znamena to jak musim privest polaritu na diodu aby vedla
>  - nebo to znamena ze se na dane elektrode objevi pri usmernovani
>  prislusna polarita?

oboji :) Mysleno polarita ubytku v propustnem smeru.

> P.S: Jsme technici, tak bychom se meli vyjadrovat presne
> (autorem citatu tusim Balu)

jj, souhlasim, ale tohle je jediny prvek, ktery se mi furt plete, a
nerad bych rekl naopak :) To by potom stabil nemel moc stabilizacni
ucinek ...

Jinak Katoda ... kationt .. Plus ?

nebo existuje jina mnemotechnicka pomucka ?

--
Best regards
 BuFran