VHS na DVD

Martin Záruba swz@volny.cz
Středa Leden 26 12:36:00 CET 2005

Problem je v tom, ze cim vice drobnych objektu je v obraze, tim
mene/obtizneji jej lze komprimovat. A na VHS je jich mnoho, je to sum pasky.
Takze pokud pri prevodu na mpeg2 pouzijete malou kompresi, bude obraz temer
stejny jako na VHS, ale na DVD se moc nevejde. Pokud to zkomprimujete vice,
objevi se sklon k vytvareni kostek. Asi jedina, jaks taks pouzitelna moznost
je nahrat do pocitace, (treba v DV formatu) propasirovat to sumovym filtrem,
oriznout/nahradit cernou levy, pravy a predevsim dolni okraj a zkomprimovat
dobrym kodekem na mpeg2 a vypalit. Pak to muze byt subjektivne i o neco
lepsi/prijemnejsi nez puvodni VHS. Ale je to makacka.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "radek kasal" <radekkasal@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 26, 2005 12:23 PM
Subject: VHS na DVD

Zkoušel jste někdo digitalizovat VHS a vypálit na DVD?

Zajímá mne dosažená kvalita. O kolik se zhorší záznam od původní VHS
nahrávky, stojí to za to si věci překopírovat na DVD nosič?

 Napadla mne možnost, propojit VHS video přez SCART (nebo anténu) s DVD
recorderem a tim provéct digitalizaci. Jen nevím co na to kvalita.

Díky
Radek