Radio na KV?

Taksun taksun@seznam.cz
Středa Leden 26 10:24:17 CET 2005

Podivejte se na www.dx.cz tam najdete vse co vas zajima.
----- Original Message -----
From: "Jozef Racek" <Jozef.Racek@unit.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 26, 2005 8:32 AM
Subject: Re: Radio na KV?

Z "novsich" napr SANGEAN ATS909 ( mam vyskusany - vlastnim ), alebo jeho
priame ekvivalenty ( DX398 a este jeden,m ale
oznacenie si nepamatam)

ATS818 sa mi zdala o cosi horsia - ma uz svoj vek
150kHz-30 MHz AM, USB, LSB, FM, ...

http://www.ddamtek.cz/oldweb/rx/RX1.htm

Vyskusal som aj vojensky komunikacny prijimac LAMBDA 5, ale uz by som sa
k nemu asi nevratil.

BTW: - na KV, ked sa stanica "zacne vzdalovat" to sa "doladit" neda,
pretoze ladenie je zmena frekvencie a tu
maju vysielace velmi presnu a stabilnu ( veeeeelke pokuty za uladenie -
a pravidelne sledovania a merania telekomunikacnymi uradmi).
"vzadlovanie" je unik, alebo kolisanie signalu, casto s interferenciami
s inymi signalmi.
Pomost sa tomu da napr. pomocou SSB (USB, LSB) aj pri prijme AM. Nebude
to "HiFi", ale zrozumitelnost
a stabilita signalu sa casto dost zlepsi.

Na postavenie takeho prijimaca treba velmi dobre vybavenie ( wobler,
.... ) a zvycajne aj dost skusenosti.
Ak sa chcete vybrat touto cestou, odporucam hladat radioamaterske
prijimace, alebo transceivery a z nich postavit iba prijimaciu cast.

Anteny ...
Najjednoduhsie LW (Long Wire ; -)))  ) - takych 40 m natiahnuteho drotu
urobi svoje ( to sa este da rozumne realizovat, na rozdiel
od dipolu - hlavne k nemu treba rotator na otacanie a to uz je horsie....).
K LW odporucam dobastlit/kupit nejake prisposobenie a preselektor, lebo
s dobrou antenou je tych signalov
vela a prijimace maju problem so zahltenim.
Neratam radioamaterske transcivery za x00 000 penazi, ktore to maju
zvacsa dost dobre riesene. ( s tymi nulami to myslim vazne)

Dodo