Dobijanie Favorit

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Leden 25 21:36:40 CET 2005

No fajn, ja myslel ze se nabudi remanenci a on pres zarovku :-) Potom je
otazka, jaky napetovy ubytek je treba prekonat, nez se alternator zacne
budit sam ze sebe. Mozna by stacilo misto tech malych diod dat shotky, mozna
by tomu pomoh nejaky kond a je jeste otazka, jaky ubytek ma regulator. Je
otazka, jestli je jednodussi vymyslet novy regulator, nebo naucit manzelku,
aby po nastartovani trosku pridala plyn :-))

Andel

----- Original Message -----
From: "aze" <azehw@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 25, 2005 1:13 PM
Subject: Re: Dobijanie Favorit

Uz se opakuji, alternator se sam nikdy nenabudi, neni to dynamo. Rotor je
elektromagnet s jadrem s polovymi nastavci, je to vykovane ze sufankove
oceli (pro ctenare z Cech: naberackove oceli). Nabuzuje se pres kontrolku a
buzeni pak krmi pomocny 3fazovy usmernovac ze 3 malych diod a 3 hlavnich. Ty
male byvaji zdrojem poruch (krome uhliku a krouzku). I tak to potrebuje  pro
nabuzeni pomerne vysoke otacky, cca 1300/min.
AZE