OT: Re: Dobijanie Favorit
Pavel
pavel_t@centrum.cz
Úterý Leden 25 20:04:31 CET 2005
Omlouvam se za castecnou mystifikaci a cast beru zpet. Omylem jsem si to
otocil na ochuzeni smesi a uz jsem od toho dale odvozoval.
Vy jste provedl extremni obohaceni, takze jste misto cca 800otm mel
volnobeh pouze 400otm, tedy jste za stejny cas nasal sice 50% smesi, coz
by znamenalo usporu paliva, ovsem obohacenim smesi jste se dostal temer
zpet se spotrebou paliva, pokud tedy nejaka uspora byla tak par %.
Protoze bohata smes hori chadneji teplota nestoupala (pri chude by
stoupla a i pres snizeny prutok by se to na teplomeru se zpozdenim nejak
projevilo, mozna jen minimalne).
Emise samozrejme stouply sice jinym zpusobem kdy se k sazim (HC) pridal
i CO, viz prilozeny obrazek (pramen Bosch, bohuzel je bez ciselnych
hodnot, nekde bych nasel i ciselny graf). Vas pripad odhaduji na lamba
0.7 tedy jiz tezko zapalnou smes na hranici behu, ktera neni schopna
cela prohoret a dochazi k zaneseni (nejen) svicek. Predepsane emise CO,
ktery je jedovaty, pro Favorita jsou 0.5% pri volnobehu (pokud by clovek
cca 30 minut vdechoval vzduch s timto obsahem CO, zemrel by nasledkem
otravy), pri behu 0.3%. Tyto hodnoty jsou predepsany pro rovnomerny beh
motoru, pri akceleraci (obohaceni) i deceleraci (ochuzeni, nektere
motory vypnou dodavku paliva uplne, shori pouze zbytky paliva) dochazi k
posuny mimo tyto meze ale jedna se o kratke casove useky (s postupujicim
vyvojem vstrikovani se hodnoty obohaceni snizuji). Vy jste se pri
volnobehu urcite dostal pres 5%!
V zaneseni svicek je pricina proc jste v pripade zhasnuti motoru nemohl
nastartovat jinak nez dlouhym tocenim nebo roztlacenim tedy vyssimi
otackami, zrejme jste musel i plne seslapnout plynovy pedal.
Takze vysledem Vaseho "sestelovani" bylo tezko dolozitelne snizeni
spotreby, zanaseni motoru karbonem, zhorseni mazani a dobijeni. Pricemz
zanaseni ma vliv na zivotnost motoru i svicek, zaneseny motor se hure
chladi a protoze cast nasate smesi vnika i do oleje a ten tim degeneruje
(olej s tim "pocita" a "brani se" tim nejakou dobu vydrzi ale co je moc
to je moc) ve Vasem pripade doslo ke zvysene degradaci a tim i snizeni
zivotnosti oleje. Nehlede k tomu, ze motor musel silne vibrovat celym
vozem, coz urcite neni prijemne pro posadku. Takze si opravdu jeste
myslite, ze jste neco usetril?
Pavel
------------- další část ---------------
Netextová příloha byla odstraněna...
Jméno: emise.png
Typ: image/png
Velikost: 6355 bytes
Popis: [žádný popis není k dispozici]
Url : http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20050125/a445b0d6/attachment-0002.png
Další informace o konferenci Hw-list