OT: Datasheet pro xD picture card

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Leden 24 16:29:44 CET 2005

> Od: Honza jan.kuba@seznam.cz

> jen tak na okraj..
> Kdyz jsme u tech pametovych karet - velmi me ty xD iritujou... stejne
> tak i memorystick od Sony. Proc jsou skoro 3x drazssi, nez treba CF ?
> Trochu tuhle politiku nechapu - co vyrobce, to jina podpora. Pripoustim,
> ze kdyby napriklad SONY pouzivalo nejaky rozumny format karet, asi bych
> od nej mel uz i fotak.

Zrejme Fujifilm s Olympusem spolehaji na to, ze clovek si koupi bez rozmyslu prave jejich fotak (protoze stoji podobne jako jine srovnatelne znacky) a chyti se za hlavu az kdyz zjisti, jak drahy je k nim prislusenstvi (neboli pam. karty).

Pred 2 lety, kdyz byla XD karta novinka, jsem zachytil informace ve stylu "je to nove perspektivni pametove medium neobsahujici radic, proto bude casem velmi levne, navic technologie je pripravena pro kapacitu az 8GB, spolecne s adapterem xD/compact flash je to nejuniverzalnejsi karta na trhu..."
Jak vidime, tak cena nezalezi na tom, co je uvnitr, ale jak je to rozsirene ---> jak moc se to pouziva ---> jak moc se to prodava ---> jak moc se to vyrabi. IMHO je perspektivni CF nebo SD karta (stoji priblizne stejne). Smartmedia je zastarala, krehka a pritom pomerne velka, navic ma limit kapacity na 128MB. Memory stick je draha a pouziva ji jen SONY, na druhou stranu je levnejsi nez XD ;-) Ale existuje vic odrud, myslim, ze SONY obchazi nejaky limit (128MB?) malym prepinacem na karte, jinak ma nejaky ten MagicGate (limit kapacity o trochu vys).
SD kartu pouziva spousta fotaku jak znackovych (Panasonic, Nikon, a IMHO trosku horsi znacka Kodak _noflame_ muj osobni nazor na kvalitu Kodaku) tak neznackovych (vsechny ty Twingaty atd.). Dal se pouziva ve Smartphonech a dalsich zarizenich. Vychazi z MMC karty, takze spousta zarizeni podporuje jak MMC tak SD.
CF kartu pouzivaji myslim vetsinou znackove hi-end fotaky (nebo aspon ty lepsi s vetsim zoomem nez maji kompaktni fotaky). Dal ji spousta bastliru pouziva misto harddisku ;-)

Proti XD je tu jeste jeden podstatny argument - spousta levnych univerzalnich ctecek 7in1, ktere nemaji slot pro XD (naproti tomu slot pro Memorystick maji). Skoro to vypada, ze kdyz nekdo chce komercne vyrabet ctecku XD karet, tak si musi koupit licenci od Olympusu nebo Fujifilmu.

A jeste k te kombinaci XD karta + adapter na CF (umoznuje pouzit XD kartu v zarizenich s CF slotem) - ono takove reseni vyjde mnohem (asi 2x az 4x? podle kapacity) draz nez samotna CF karta.

P.K.