laser optika z tlaciarne AD8G vyhodi» ? či ???

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Neděle Leden 23 22:08:44 CET 2005

On Sun, 23 Jan 2005, Pavel wrote:

> Ja cas od casu amatersky svarim el. obloukem, mam sice normalni tmavou
> kuklu ale uz jsem mel tu cest varit i se samozatmavovaci (pri nejblizsi
> prilezitosti si ji take poridim). Citlivost je nastavitelna. Na oblouk
> reaguje perfektne, reaguje i na slunce, zkousel jsem i jak bude reagovat
> na obycejnou zarovku a pri nejvyssi citlivosti v seru zareaguje pokud se
> zarovkou rozsviti. IR jsem nezkousel. Spektrum svareciho oblouku neznam,
> ale vzhledem k teplote a barve oblouku, tipuji ze tam i IR nebo neco
> blizkeho bude.

Kdysi jsem nekde slysel, ze ten senzor je citlivy na UV zareni. UV je z
oblouku docela intenzivni a je pro nej charakteristicke. Citlivost na
viditelne svetlo je asi dana presahem charakteristiky detektoru.

Zkuste s UV lampou na mazani EPROM, nebo s UV LED.

> Jediny problem bych videl v tom, ze paprsek laseru je soustredeny a
> snimac v kukle jej nemusi zaregistrovat protoze si to namiri primi do
> oka a ne na snimac...

To je jedna z nejzradnejsich vlastnosti laseru.

I obycejne "pasivni" bryle s notch filtrem mohou byt problem. Pokud
nefiltruji dost, nechrani dost. Pokud filtruji moc, clovek nevidi paprsek
a neda se experimentovat a svadi to k tomu bryle sundat a byt nechranen.

Lasery jsou zradne. Ale zabavne.

Daląí informace o konferenci Hw-list