Re: laser optika z tlaciarne AD8G vyhodi» ? či ???

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Neděle Leden 23 03:29:53 CET 2005

Doporucuji tento referencni text:

http://repairfaq.ece.drexel.edu/sam/laserdio.htm

Zde je tez popsano, jak testovat zapojeni laserovych diod, aniz by byly
testem odpraveny. Pry je muze zabit i analogovy ohmmetr na nizsim rozsahu.
Jsou skutecne nechutne citlive.

Osobne doporucuji pouzit co nejvic obvodu z modulu samotneho, jmenovite
obvody pro napajeni diody. Nejenom ze ta vec snese jen mala napeti, ale
take odchazi behem mikrosekund kdyz se prezene proud.

Taky bacha na vystupni vykon. Diody v tiskarnach jsou ponekud vykonnejsi,
a dostat paprskem do oka neni nijak prijemne. Clovek pak po case zjisti,
ze ma o nekolik mrnavych slepych skvrnek vic, jak prijde o kousicky
sitnice. Jelikoz dioda je infracervena, paprsek navic neni videt - a k
tomu vsemu je podstatne tenci, a tedy s vyssi energetickou hustotou, nez u
"normalnich" laseru.

Nekteri lide pouzivaji pro praci s vykonnejsimi lasery zarizeni podobne
prilbe pro virtualni realitu, kde je pred ocima LCD displej, pripojeny na
kameru "venku", a oci jsou stinene proti paprsku zvenci - system v
principu podobny svarecske helme. S dobrymi displeji by to mohlo byt i
pouzitelne. Vyhoda pro infracervene lasery je, ze kamera vidi paprsek
ktery oko nevidi, ze vydrzi vic nez sitnice, a ze i kdyz nevydrzi, da se
nahradit jednodusseji. Nezkousel jsem, s IR jsem si zatim moc nehral, ale
teoreticky by to melo fungovat.