Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Leden 20 09:36:28 CET 2005

Marek Pavlu wrote:
> // Ako konkretny (a extremny) priklad je Albert Einstein. Mimochodom, ja
> by
> // som ho do timu nechcel (ako napokon ho do timu nechcel skoro nikto).
> //
>
> No to je opravdu naprosty extrem. Einstein byl teoretik telem i dusi.

Myslel som ako priklad cloveka ktory len s obtiazami absolvoval formalne
vzdelanie. Nie preto, zeby na to nemal, ale preto, lebo bol
neznasanlivy, netolerantny a prchky. (Ak sa to otoci, tak mozeme
povedat, ze ludia, ktori ten formalny titul dosiahnu napriek svojej
miernej neschopnosti, maju zrejme opacne kvality - vytrvalost, schopnost
spolupracovat a presvedcit - dalsi extrem, mal som na VS spoluziaka,
ktory dokazal nenapadne zorganizovat pracu na svojej diplomovke pre cele
oddelenie (s vynimkou docentov a profesora) tak, ze pracu dokoncil
napriek tomu ze nemal ani potuchy, o com je. Prisli mu na to nahodou asi
dva mesiace pred ukoncenim prace a kvitovali mu to. Zo statnic vsak
vyletel - ako prvy po 20 rokoch existencie katedry, a to hned z oboch...).

Zanietenie pre urcitu oblast vedy ci techniky nie je ospravedlnenie pre
nevhodne spravanie; naopak, nevhodne spravanie moze cloveka ucinit
nepouzitelnym pre pracu s ostatnymi ludmi - co v dnesnom case vo vacsine
pripadov je priamo predpoklad pre uspesnu cinnost takmer v kazdom obore.
Vrodena genialita bohuzial nie je vsetko a ja mam pocit, ze prave naopak.

 > Ale zase na druhou stranu uznejte, ze prakticky zalozene osobnosti vedy
 > nam mnoho o podstate prostoru, casu a dalsich fundamentalnich otazkach
 > mnoho pochopeni v tomto smeru neprinesly, ze?

No to nemusi byt nevyhnutne pravda; renesancni ludia naozaj existuju.
Nadherny (a znova extremny) pripad pardon priklad je R.Feynman.

wek