Audio ekvalizer

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Leden 19 23:51:53 CET 2005

Ja obcas neco se zvukem delam, viz fonoklub.wz.cz a obcas jsem se snazil
"vylepsit" stare zaznamy, zaznamy natocene v sale pres mikrofon atd. Kdysi
uz hooodne davno jsem mel k dispozici teslacky tusim ze puloktavovy
ekvalizer a snazil jsem se s nim srovnat zaznam z plzenske Porty nahrany na
kazetak. Po nejake dobe hledani "rovneho" prubehu jsem uz nevedel, jestli to
spis vylepsuju, mebo mrsim. Mnohopasmovy ekvalizer ma opodstatneni maximalne
ve zvukarine pri rovnani charakteristiky salu+reprobeden. To se ale
nenastavuje jen podle sluchu, ale podle sumu a mericiho mikrofonu. Sluchem
se to uz jen jemne koriguje, ale musi se to umet
:-) Na vsechno ostatni staci opravdu 4 pasmovy parametricky ekvalizer, neda
se s tim tolik zkazit. Jinak na poslouchani muziky doma mam v zesilovaci 4
pasmove (neparametricke) korekce a plne mi to vyhovuje.
Andel
----- Original Message -----
From: <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 19, 2005 4:27 PM
Subject: RE: Audio ekvalizer

Nejlepe je stahnout si treba nejakou trial verzi nejakeho audioeditacniho
softwaru a v nem si vse na vlastni bubinek vyzkouset. Ja mam treba rad
CoolEdit Pro (pred nedavnem to myslim zhltnul Adobe a prodava to pod nejakym
jinym nazvem). Tam lze zvolit oktavovy (desetipasmovy), puloktavovy
(dvacetipasmovy) a tretinooktavovy (tricetipasmovy) ekvalizer a mam
zkusenost, ze mnohe veci se daji udelat a dokonce se snaze a cisteji udelaji
prave tim 10 pasmovym, ale obcas je nutne sahnout i k tomu 30 pasmovemu.
Fakt to doporucuji pro konkretni potrebu nejprve vyzkouset softwarove, je to
snadne, rychle a zcela prukazne.

Jakub Serych