Tloustka dratu - 220V rozvod (delsi a skoro OT)

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Leden 19 15:07:14 CET 2005

>musite prokazat ze Vami vybrany postup ci nejaka uprava splnuje minimalne
pozadavky prislusne CSN nebo prinasi vyssi bezpecnost nez je v dane norme
zapano.
A na to potrebuji tu normu abych vubec vedel vuci cemu mam byl lepsi a jsme
opet na zacatku :-).

Oni ty elektro normy nejsou jedine normy na svete a tak v sebedokonalejsim
nebo sebe drazsim projektu stavby se nikde nedoctu jak vlhke ma byt drevo na
krovy a tak musim opet sahnou do penezenky a koupit si normu, protoze mam
skoro jistotu, ze me dnesni krov jeste vcera stal v lese a oziral ho kurovec
ci datel.

Co se tyka toho natahani dratu ve Vami stavenem dome tak podle me pro sebe
to udelat muzete pac tim nepodnikate a prislusne vzdelani elektro mate.Staci
Vam §6 prace bez napeti (coz kdyz delate nove rozvody kde jeste nejsou asi
pod napetim nebude )Vstup do EU s tim nema nic spolecneho.

Hovoril jsme o tahani dratu ve svem dome a vztah k EU byl takovy, ze z
duvodu vstupu do EU se ony normy zmemili a kdybych si nahodou ty stare
pamatoval tak mi nezbyde nic jineho nez koupit ony nove. Byl to priklad,
fakt nemam cas si cokoliv tahat, ale kdyz to bylo aktualni tak jsem vyslal
zamestnace,  musel jsem na zed nacarat odkud kam a co , nacez to stejne
zapojili a natahli uplne jinak :-).

Jde o to, ze pokud budu v prislusne uzke skupine lidi tvoricich normy tak
mohu kazdy rok udelakt nejakou zmenicku a kdyz moje manzelka bude mit
vydavatelstvi na normy tak jsme docela vysmati. Znam cloveka , ktery delal
normy z oblasti vybusnin a uz zhruba pred 10 lety mi na otazku proc
pripravuji nove normy odpovedel: "Potrebujeme nova auta." :-). Nasledne
abych mohl ziskat prislusne opravneni a statni zkousku jsem cinil praxi na
dole jejiz soucasti byl i velky odstrel s mnoha tunami vybusnin. Technicky
vedouci odstrelu ,ktery nade mnou mel dozor povida, normy jsou nezavazne a
ja zjejich tvorby nic nemam a tak je neberem az tak vazne, zurive pri tom
maval rukou na ktere mu chybelo par prstu. To jen tak naokraj , ono tech
230V treba v neizolovanych hlinickovych dratech je docela srande ve srovnani
s 3t vybusnin nalozemymi na nakladaku, pricemz oboji muze byt v rozporu s
normami a relativne docela bezpecne.