Tloustka dratu - 220V rozvod (delsi a skoro OT)

Patrik Augustin - REPAIR.CZ repair@repair.cz
Středa Leden 19 13:30:07 CET 2005

To mate urcite castecne pravdu a taky me stve ze za normy platim.Ale je
tu to oblibene ALE.
Pokud se zivim instalacemi elektro a musim dodrzovat nejake normy tak
bud si je poridim nebo to muzu delat bez nich a vzdycky se nekoho
zeptat.Otazka dalsi je ze pokud sem zaroven revizni technik tak me ty
normy stejne neminou a poridit je musim.Pokud nejsem RT tak si musim na
revize nekoho sehnat a zalezi na tom jestli to ten clovek napise u piva
v hospode a nebo pujde a bude merit a zkontroluje stav EI pred uvedenim
do provozu.Tu druhou moznst beru jako samozrejmost.Takze zase to musi
vyhovovat nejakym normam.
Hlavni problem vidim v tom ze kdejakej ignorant (tim se nechci dotknout
nikoho ze zde pritomnych) se hrabe v elektrice a nema na to ani vzdelani
a hlavne ty lidi ani nevedej co to muze mit za nasledky.Dyt prece za
byvaleho rezimu si kazdy tu elektriku v baraku natahl tak proc ne ja.
Nejlepsi je kdyz si takova bluma koupi v supermarketu knizku
"elektroinstalace a jak na to" a mysli ze je to v pohode.
Kurna dyk auto take nemuzete ridit bez patricneho opravneni tak proc se
lidi muzou montovat treba do elktroinstalaci vzdyt spatne udelanou
instalaci muzu i zabit pripadne zpusobit i jine skody.
Takze na zaver na druhou stranu je mozna dobre ze nejsou normy volne
pristupne(mohly by byt levnejsi) ale pokud si vzpominam tak kamarad co
dela v tovarne na chirurgicke nastroje technologa rikal ze DIN normy
jsou o hodne drazssi a taky si je musi koupit.
Necham to na kazdem at si to prebere jak je mu libo :-)