cestina (bylo Re: Kde sehnat zarivkove patice)

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Leden 19 09:29:43 CET 2005

Vida, tak to jsem asi ve skole chybel...

S pozdravem
Pavel Poucha

From: "Jirka" <zaloha@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 18, 2005 7:12 PM
Subject: OT: cestina (bylo Re: Kde sehnat zarivkove patice)

Takze mam odpoved od odborniku (ustav pro jazyk cesky) - cituji:

Vážený pane,

předložka "kvůli" je plně spisovná, větu není třeba přeformulovat. Navíc,
formulace s předložkou "pro" by větě mohla dát nežádoucí význam, že "mám
osvitku, ale nemohu ji pro patice dokončit" (=osvitka je určena paticím,
vyrobena pro ně).
S pozdravem

Martin Prošek
jazyková poradna