Tloustka dratu - 220V rozvod

Pavel pavel_t@centrum.cz
Úterý Leden 18 12:36:42 CET 2005

> na pracce je napsano max. 2200W a pojistka 10A. Ted tam mam jistic 20A, chci
> ho zrusit a pouzit jiny. Bude stacit 15A? Nevim jestli pojistka 10A je totez
> co jistic 10A.
>
> Jakou ma mit privodni drat tloustku pro vyse uvedeny prikon?

Na pracku ma byt pouzit samostatny okruh s 3mi CU vodici prurezu 2.5mm2
(napr. CYKY 3Cx2.5) a jisten jisticem 16A chrakteristiky B (to je
"standartni" charakteristika (nejen) pro bytove rozvody).

> Je tam kabel se tremi vodici, chci tam dat jen dva draty, aby se mi do listy

Jestli to dobre chapu mate 3 vodicovy rozvod (TN-S) a chcete z nej
udelat 2 vodicovy (TN-C)? To snad nemyslite vazne?! To je nepripustne! A
krome toho by dnes meli byt nove bytove rozvody delany jiz 3 vodicove. A
jeste ke vsemu k pracce...

> vesel i kabel k cidlu. Muze byt v liste vedeny pouze draty (izolovane) nebo
> to musi byt kabel?

V liste nemusi byt pouzita dvojita izolace.

> Jeste se zeptam na znaceni, je dvouvodicove zapojeni. U jisticu je zemnici
> lista privod zlutozeleny. Ma byt spravne pouzit modry nebo zlutozeleny drat?

TN-C je PEN barvy zelenozlute
TN-S je PE barvy zelenozlute
      a  N barvy modre

v obou pripadech faze barvy cerne.

No napred si nastudujte prislusne predpisy nebo si radeji pozvete
elektrikare...

Pavel