OT poptavka programator ci firma

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Úterý Leden 18 12:27:36 CET 2005

>Troufnu si nesouhlasit s tim ze je tak slozite portovat na jiny sql...
>Ovsem programator uz pri navrhu aplikace musi predpokladat, ze by se nekdy
>takova portace hodila. takze jednak nepouzivat radoby vylepseni jazyka sql

Muzete si nesouhlasit, ale je to tak. Pokud nepouzivate SQL jazyk jen jako
textovy soubor, ale potrebuejte vyuzit zamky, indexy, temp tabulky, ... pro
normalni aplikaci. Takze portace je doopravdy nove psani. Potom nasleduje
faze testovani a udrzby a znova naklady znova dvoje testovani, ... . Dalsi
verze znovu, ... .

>Ale hlavne, pokud se dobre pamatuju, tak tazatel chtel od male firmy nebo
>jednotlivce naprogramovat infosystem. Tudiz o nejakou portaci vubec
>neslo...
>A pokud by mu to nekdo psal na zakazku, verim ze za stejne penize jako by
>mu
>nekdo win aplikaci naprogramoval s pristupem na mssql, tak nebude jina cena
>programatora ktery by mimo jine znal mysql, firebird nebo jinou sql ktera
>jede pod linuxem...
>Jinak receno NEPOTREBUJE programatora na linux... kdyz uz tu nekdo psal, ze
> [...]

To jste zase vedle. Kazda firma ma jiz pripraveny knihovny, ... nekde treba
cely framework. Takze programovat na Linuxu vyjde doopravdy draz, protoze
zacinate od nuly. Nepocitaje s vyvojovym prostredim, moznosti re-use uvnitr
teamu, ... . Proste to je cesta do pekel. Zde nyni vyhrava Win.

Jirka