Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi

Ctirad Konečný ck@cbox.cz
Pondělí Leden 17 01:28:29 CET 2005


Take mam tu - zrejme zapornou - vlastnost, ze co si nedokazu predstavit,
tezko
chapu, natoz abych se to naucil. Myslel jsem si, ze vyletim na atomovou
fyziku
a podobne predmety. Nechapu jak jsem to ustal.

Nejsou takove prekazky pro cloveka vyzvou? Neni skoda to vzdat, vzdyt ta
vejska trva jen par let?

Na druhou stranu pochybuju, ze muze VS cloveka naucit celou sirkou,
tak prudce se rozvijejiciho oboru. Myslim, ze pujde spis o seznameni,
aby se clovek umel orientovat. Co potrebuje si uz musi najit sam.

Snad jste se uz setkali s vyrokem: "Jses inzenyr, tak si porad!"

Zdarvim CK




> Mne na VS mimo jine vadila ta roztristenost a naprosta neprovazanost
> odbornych predmetu. Fyzika, atomova fyzika, teorie automatizace, do toho
> chemie, matematika, aplikovana matematika, elektrotechnika a od vseho
jakoby
> co nejvic, ale dohromady tam nebyly zadne spojitosti. Vzpomente si na
> Marecku podejte mi pero, kdyz student pan Kemr rekl v hodine CJ, ze 19
> stoleti bylo stoletim pary. To obrazek ceskeho skolstvi.
> AZE
>
> Vse je navic utrzeno od praxe.
>
>
> no muj nazor je takovy, ze vesmem zkousky byly jen o "praxi" pocitat
> priklady zalozene sice na teorii, ale vetsinou stacilo propocitat poctive
> priklady z cviceni a dalo se to (to mluvim o cloveku ktery neni zadny IQ
ale
> dokaze zabrat a dohnat to o zkouskovym :)). A nabiflovat se nakou tu
teorii,
> byt tomu nemusel rozumet na 100%, to byla nutnost, aby tam aspon mel co
rict
> kdyz se ho nekdo zeptal.
>
> Je pravda, ze tam toho jsou kvanta, ale naky sejto udelat na skole asi
musi.
>
> Stejne, pokud clovek nejakou vec nepouziva, tak ji samozrejme zapomene,
ale
> myslim si, ze neni cilem, aby si clovek zapamatoval vse, co se naucil, ale
> kdyz na neco narazi, tak si rekne,
> "jo neco takovyho jsme delali", a pokud nekde neco vyhrabe tak si mozna i
> vzpomene.
>
> Ivo
>





Další informace o konferenci Hw-list