NiMH a male odbery

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Neděle Leden 16 21:03:31 CET 2005

Dne sobota, 15. ledna 2005 17:58 Radek a Petra Vickovi napsal(a):
> mate nekdo zkusenosti s napajenim zarizeni s malym odberem napajeneho z
> NiMH? Jak se mi zda tak tyhle baterie asi nemaj moc rady vybijeni malym
> proudem. Tu meteostanici ted napajim 4xNiMH Sanyo AA 1600mAh a ma odber
> kolem 1mA. Dneska jsem baterie vymenil kdyz mely napeti 1V/cl a dal nabijet
> na nabijecku s MC33340. Bohuzel neustale vypinaly na delta peak po nekolika
> minutach az asi na sesty pokus se zda ze zatim jedou. Meril jsem je pod tou
> nabijeckou a napeti je hodne vysoko kolem 1450mV.

> Pozoroval nekdo neco takoveho?

Ano, i u NiCd, klidne se mi po 1/4-1/2 hodine vypnou, zatimco by se mely
nabijet tak 2-3 hod. Zatim jsem jen zbytecne vymenoval MC33340, delalo mi to
se vsema stejne. Pokud jsou AKU vybite v kratke dobe (radove dny) a velkymi
proudy, neni s nimi problem. Jakmile ale dam tytez aku deckam do klaves
(desitky mA, vydrzi nekolik tydnu), nabiji se problematicky. Nejlepe je pak
pouzit klasickou nabijecku s casovym omezenim.

--

                        Jaroslav Lukesh