Cidlo deste a osvetleni

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pátek Leden 14 09:07:18 CET 2005

> Vzhledem k tomu ze nemam vhodne misto na meric srazkoveho
> uhrnu tak jsem to
> zavrhl. Chtel bych jen zjistit prave to jak dalece souvisi
> zmeny v paametech
> ovzdusi s prichodem deste a zda jsem schopen z meritelnych
> udaju "vyvestit"
> s neajkym i malym predstihem to ze prset bude. Abych mel k dispozici
> dostatek dat pro to vylusteni zavislosti musim mit i udaj kdy prselo a
> nejsem stale doma abych neustale zapisoval kdy zaclo prset.

V ramci sveho letani se trochu zajimam o meteorologii a myslim, ze nemate
sanci ze zmen teplot a rel. vlhkosti (nebo co povazujete za "meritelne
udaje") vydedukovat dopredu dest. Jen malokdy totiz prsi ze stratu, ktery se
vali po zemi a ktery by takto slo detekovat. Naopak casto prsi kvuli jevum ve
vetsi nadzemni vysce, ktere merenim dole temer nezdetekujete.

Jako nejspolehlivejsi bych videl nejakou metodu detekce mraku nad hlavou.
Plnohodnotny meteorologicky radar si asi nepostavite, ale neco, co by "nad
hlavu" sem tam prsklo nejaky ten vf pulz a poslechlo si ozvenu by se mozna i
v amaterskych podminkach zvladnout dalo. Nicmene vf je mi pomerne vzdalene,
tak o slozitosti takoveho zarizeni mam mozna prilis naivni predstavy.

Jakub Serych