Cidlo deste a osvetleni

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Pátek Leden 14 08:56:35 CET 2005

Nekladu si preci za cil zdetekovat kazdou dopadlou kapku v okruhu x
kilometru. Chci proste zaznamenat s maximalni moznou presnosti kazdy
vyznamny dest. Ono i provedeni toho krytu na SHT dalo nejake expermentovani
nez to zaclo chodit.

Vzhledem k tomu ze nemam vhodne misto na meric srazkoveho uhrnu tak jsem to
zavrhl. Chtel bych jen zjistit prave to jak dalece souvisi zmeny v paametech
ovzdusi s prichodem deste a zda jsem schopen z meritelnych udaju "vyvestit"
s neajkym i malym predstihem to ze prset bude. Abych mel k dispozici
dostatek dat pro to vylusteni zavislosti musim mit i udaj kdy prselo a
nejsem stale doma abych neustale zapisoval kdy zaclo prset. Zatim narazim na
to, ze ten vykyv v tech krivkach muze udelat vitr ktery zacne foukat a je
velmi vlhky, prestoze z nej neprsi.

Nechci tady nijak zvlast rozvijet teorie, rozhodne to nebude uplne trivialni
a snazim se projit materialy na webu. Jeste jedna teoreticka moznost je
dodelat vypocet absolutni vlhkosti, ktera by mohla vypovidat vic o obsahu
vody a tedy i deste.

Dekuji za namety. Ten optickej snimac (nakres od p.Pecy) jsem mel vymyslen
podobne, ale trochu jednoduseji - staci dve planparalelni zrcadla a ten
laser malinko uklonit - pak uz jen uhel dopadu/odrazu a pockat az ten
paprsek vybehne bokem ven kde umistim snimac.

RadekCX - http:/rvsoft.wz.cz

--
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno Antivirovým systémem AVG.