Bio snímače

Saša Svobodová svobodova.alex@seznam.cz
Čtvrtek Leden 13 15:44:03 CET 2005

Zdravíčko :)

    Jenom pro zajímavost:

    Ve stavu tělesného klidu musí být do tkání převedeno 0,3l/min O2 a
ven z těla odvedeno 0,25l/min CO2. K tomu je potřeba vdechnout 8 l
vzduchu za minutu.

    Parciální tlaky:

*_Vdechovaný vzduch:_*

*O2 *21.17 kPa
*CO2* 0.03 kPa
*N2 + ostaní* 80,1 kPa

*_Vydechovaný vzduch:_*

*O2* 15,33 kPa
*CO2* 4.43 kPa
*H2O* 6.27
*N2 + ostatní* 75,33 kPa

    Jak praví moudrá kniha Atlas fyziologie člověka :-)  To co je zde
uvedeno platí v klidu, při zátěži je to trošku jinak, spotřeba kyslíku
rapidně stoupá.

					Saša K. Svobodová

         web: http://www.doupatko.adslink.cz

        mail: svobodova.alex@seznam.cz