Vyplati se - xilinx?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Leden 13 13:10:55 CET 2005

Michal HW wrote:
> Konecne se mi naskytla aplikace kde by jsem mohl vyuzit programovatelne log.
> obvody.
> Vyplati se to? Zapojeni obsahuje:
> 2x 74HC573 - expander adresnich a datovych vodicu
> - dekoder adres - sbernici procesoru bude sdilet klavesnice, LCD 2x20 a
> SRAM.
> - 1x 74HC573 - (asi pulka ) vystup radky klavesnce 4x4
> - 1x 74HC573 - (asi pulka ) vstup  radky klavesnce 4x4
>
> Jeste zvazuji 2x duplexni UART, ale zatim marne hledam ukazku implementace
> do Xilinxu.
>
> Michal

No Xilinx je firma co vyraba kadeco, ale asi myslite CPLD, ci uz
klasicku radu 95xx (prip. jej 3V verziu), alebo coolrunnery prevzate od
Philipsa.
CPLD su len prerastenejsie GALy (co su zasa len modernejsie verzie PALov
(co zasa je len na krok od obycajnych bipolarnych PROM casto pouzivanych
ako nahrada programovatelnej kombinatorickej logiky)), takze typicky
obsahuju velmi mohutnu kombinatoricku logiku a pomerne malo klopnych
obvodov (registrov). Ergo, pouzivat ich ako 573 je asi najvacsie
plytvanie ich vnutornymi zdrojmi (navyse potrebujete vela noziciek).
Taktiez UART to je vlastne spusta klopnych obvodov (aj ked sa volaju
"shift register", "latch", "counter" a tak podobne, takze sa hodia viac
do FPGA ako CPLD. No a FPGA je uz troska ina liga ako CPLD, bohuzial.
Takze si zratajte pocet noh ktore budete potrebovat, odhadnite pocet
registrov, ktore budete potrebovat, pozrite sa do cennika, co stoja CPLD
s pozadovanymi parametrami a pravdepodobne siahnete po konvencom rieseni
alebo nejakej kombinacii (574 kde treba len sprosty latch a CPLD kde
treba aj nieco ine) (cena CPLD rastie s nohami aj poctom klopakov=pocet
makrociel rychlejsie ako linearne).

wek

PS. UART si radsej spravte z nejakeho lacneho jednocipu.