Re: ručičkový VU metr

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Leden 12 21:20:43 CET 2005

VU metry z nekterych magnetaku mely trochu nelinearni prubeh, k
logaritmickemu to melo hodne daleko. Daval se tam diodovy detektor, pro
malou uroven se citlivost spis snizovala :-(  Pokud ma VUmetr chodit
spravne, musi mit meridlo linearni prubeh, aby melo v celem rozsahu stejne
tlumeni. Logaritmicky prubeh se musi delat v logaritmickem zesilovaci. Odpor
v serii s meridlem musi zajistovat spravne tlumeni, pro nastaveni rozsahu
musi byt nekde jinde neco jineho. VUmetr musi mit definovanou dobu nabehu
(10-100 ms? uz si nepamatuji) a dobu dobehu (1s?) Ty casove konstanty si v
podstate muzete naladit jak vam to vyhovuje, ale nesmi to byt rychly
spickovy detektor.
Andel

----- Original Message -----
From: "Marek Peca" <marek@tynska.cuni.cz>
To: "HW-news" <hw-list@hw.cz>
Sent: Wednesday, January 12, 2005 8:17 PM
Subject: Re: ručičkový VU metr

Zdravim,

> chtel bych se zeptat zda se da koupit primo ruckovy VUmeter, nebo jestli
> byste mi mohli poradit jak zapojit napr volt metr jako VUmetr, pripadne
> nejakou diskuzi kde bych to mohl zjistit.

a) podivat se do stareho kotoucoveho magnetaku, tam bejvaly i 2ks s
krasnou logaritmickou stupnici

b) pripojit log. zesik a koupit (vyhrabat v popelnci) si k tomu
ruckovy merici pristroj (vetsinou to ma vzdycky blize k ampermetru,
voltmetr se z toho dela seriovym odporem -- ampermetr zas paralelnim)

Hodne zdaru,
Marek P.