Re: Bio snímače

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Úterý Leden 11 19:01:08 CET 2005

On napad s popruhom z odporoveho matrialu je v celku dobry, ale obavam sa,
ze za priatelne peniaze a s parametrami vyhovujucimi (aby to bolo pruzne,
aby sa to dalo nosit, aby to nebolo velmi robustne a bolo poddajne) taky
material nenajdete...Skorej by som sa prikloni k tomu, na uz spominany
popruh na miesta s maximalnou moznou deformaciou osadit tenzometre...pokial
mozno este aj v mostikovom zapojeni. Problem vidim vsak v tom, ze niektory
jedinci (najcastejsie zeny) uprednostnuju "dychanie do hrudnika" a iny
"dychanie smerom do brucha", teda by asi nastali problemy s umiestnenim
tenzometrov. Inak pri vhodnom rozmiestneni sa uz prakticky pez prace da
vyhodnocovat aj orientacne hlba dychania.

S pozdravom Ondrej Pribula

----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <svobodova.alex@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 11, 2005 6:30 PM
Subject: Re: Bio snímače

Zdravíčko :)

    omlouvám se za nepřesné informace.

    Na tep mě mohlo to jednosvodové EKG také napadnout, děkuji, to je
geniální nápad. To by byla cesta :-)  Já věděla že ten mikrofon na
sternu je asi nepoužitelný ale bylo to jediné co mě napadlo.

    U dechu jde o měření dechové frekvence. A jenom frekvence ne hloubky
či kvality nebo pravidelnosti. Napadá mě popruh z "vodivé gumy" a měřit
jeho odpor. Hmm třeba ještě někoho něco geniálního napadne :-)

    Jinak pokusnému biologickému objektu bude v době měření 26 roků :-D

    Děkuji za náměty :-)

Saša K. Svobodová

         web: http://www.doupatko.adslink.cz

        mail: svobodova.alex@seznam.cz