RF odpal blesku

Bitovod hw@prelude.cz
Pondělí Leden 10 14:57:52 CET 2005

Preji krasny den,

pekne prosim, smutne koukam, potrebuju opet poradit, nakopnout ci jen
potvrdit uvahu:

Chtel bych vyvinout cosi, co mi umozni bezdratove odpalit blesk
synchronizovane se zaverkou fotoaparatu. "Normalnim" resenim je bud pouzit
standardni synchroklabel, nebo pouziti blesku na tele fotoaparatu, ktery
(treba i s IR filtrem) odpaluje blesky opticky. Nevyhoda prvniho reseni je
zjevna - kabel prekazi a da se prislapnout, nevyhoda druheho reseni tak moc
zjevna neni, az do chvile, kdy je "na place" vic nez jeden fotograf a
odpalovany blesk mi tak nechtene spusti nekdo jiny (a zaber tak mame zmrseny
oba).

Proto jsem uvazoval o bezdratovem, presneji RF odpalovaci - podobna zarizeni
se vyrabi, akorat za velmi pohanske ceny, $400 zadna mira.

Prvni uvaha byla jasna - vezmou se moduly na 433, prodratujou se a... ...a
soused, ktery si odemkne auto mi blesky odpali stejne. Tudy cesta nevede.
Tedy zabezpecit a zblbuvzdornit komunikaci. Ale jak? Prohnat par bajtu zskrz
a na vystupu testnout, jestli jsou to ty spravne, kdyz ano, tak odpalit.
Hloupe ale je, ze ta komunikace s overenim a odpalem by se mela stihnout
dejme tomu do nejakych 5ms (1/200 vteriny), anzto pak uz zaverka nemusi byt
otevrena. Takze -pocitam-li spravne- pokud prenesu dejme tomu ctyrikrat jeden
byte rychlost 9600Bd (mym za to, ze vic treba ty Aurely spolehlive
neprenesou - pokud ano, tam mne nekdo opravte), a budu testovat, zda alespon
dva jsou ty "pro mne", stihnu to prenest za nejakych 4/9600 vteriny, tedy za
1/2400, tedy jsem v toleranci pomalu o jeden rad, jeste s velkou rezervou na
rezii (mezery mezi bajty, zpracovani).

Pletu se a je to vsechno jinak, nebo ne? Mozna uz takhle pri pondelku blbnu a
nedari se mi ani logicke uvahy :)

Diky.

Pavel