Sinusovka z obdelniku - elktronkovy<->tranzistorovy zesilovac

Ondřej Kozumplík kozond-konf@seznam.cz
Neděle Leden 9 12:45:09 CET 2005

Hadat se nemusite, je tam nejmarkantnejsi zastoupeni 2. harmonicke :-).
Trafo se uplatnuje jednak na dynamicke odezve hlavne u nizkych kmitoctu,
navic tim, ze se pouziva zmenseny prurez stredniho sloupku, se dosahuje
jeste zkresleni trafa prave nizsich kmitoctu - zde ty sude take
vznikaji, proto se take uvadi rceni ze musite elektronkovy kytarovy
zesilovat poradne vytnout volume doprava, aby lezl co nejpeknejsi zvuk.
A co se tyce 10. harmonicke - trafem projde, ne sice bez problemu,
protoze je jiz docela dost utlumena diky nizkemu prenosu trafa na
vysokych kmitoctech a navic opravdovy kytarovy reproduktor ji bud uz ani
v charakteristice nema, nebo nekde na urovni -40dB a nize.
Cca tak pred 2 lety jsem v teto oblasti hodne badal - sestavil jsem
tran. zesilovac pro kytaru. Jednim z figlu bylo i nesymetricke omezovani
jak zde jiz zaznelo, ale bylo tam jeste nekolik dalsich figlu, jak
docilit ten elektronkovy zvuk, ale detaily z pochopitelnych duvodu
neprozradim ;-)
Pozval jsem na poslechovku nekolik kolegu muzikantu - jeden z nich
dokonce velky elektronkovy guru, tranzistor-skeptik, a muj zdroj
informaci o elektronkach. Vsichni se shodli na jednom - to je lampac - a
on to nebyl :-)
Mel jsem jen trosku jeste problem s dynamickou odezvou u nejnizsich
kmitoctu, ale bohuzel pak jsem prisel o vetsinu volneho casu a cely
projekt jsem soupnul pod postel ... :-/

Ondrej Kozumplik
http://hysteria.webpark.cz